Mila organise son premier hackathon en informatique quantique le 21 novembre. Une journée unique pour explorer le prototypage quantique et l’IA, collaborer sur les plateformes de Quandela et IBM, et apprendre, échanger et réseauter dans un environnement stimulant au cœur de l’écosystème québécois en IA et en quantique.
Une nouvelle initiative pour renforcer les liens entre la communauté de recherche, les partenaires et les expert·e·s en IA à travers le Québec et le Canada, grâce à des rencontres et événements en présentiel axés sur l’adoption de l’IA dans l’industrie.
Nous utilisons des témoins pour analyser le trafic et l’utilisation de notre site web, afin de personnaliser votre expérience. Vous pouvez désactiver ces technologies à tout moment, mais cela peut restreindre certaines fonctionnalités du site. Consultez notre Politique de protection de la vie privée pour en savoir plus.
Paramètre des cookies
Vous pouvez activer et désactiver les types de cookies que vous souhaitez accepter. Cependant certains choix que vous ferez pourraient affecter les services proposés sur nos sites (ex : suggestions, annonces personnalisées, etc.).
Cookies essentiels
Ces cookies sont nécessaires au fonctionnement du site et ne peuvent être désactivés. (Toujours actif)
Cookies analyse
Acceptez-vous l'utilisation de cookies pour mesurer l'audience de nos sites ?
Multimedia Player
Acceptez-vous l'utilisation de cookies pour afficher et vous permettre de regarder les contenus vidéo hébergés par nos partenaires (YouTube, etc.) ?
Tianyu Shi
Alumni
Publications
Improving the Generalizability and Robustness of Large-Scale Traffic Signal Control
A number of deep reinforcement-learning (RL) approaches propose to control traffic signals. Compared to traditional approaches, RL approache… (voir plus)s can learn from higher-dimensionality input road and vehicle sensors and better adapt to varying traffic conditions resulting in reduced travel times (in simulation). However, these RL methods require training from massive traffic sensor data. To offset this relative inefficiency, some recent RL methods have the ability to first learn from small-scale networks and then generalize to unseen city-scale networks without additional retraining (zero-shot transfer). In this work, we study the robustness of such methods along two axes. First, sensor failures and GPS occlusions create missing-data challenges and we show that recent methods remain brittle in the face of these missing data. Second, we provide a more systematic study of the generalization ability of RL methods to new networks with different traffic regimes. Again, we identify the limitations of recent approaches. We then propose using a combination of distributional and vanilla reinforcement learning through a policy ensemble. Building upon the state-of-the-art previous model which uses a decentralized approach for large-scale traffic signal control with graph convolutional networks (GCNs), we first learn models using a distributional reinforcement learning (DisRL) approach. In particular, we use implicit quantile networks (IQN) to model the state-action return distribution with quantile regression. For traffic signal control problems, an ensemble of standard RL and DisRL yields superior performance across different scenarios, including different levels of missing sensor data and traffic flow patterns. Furthermore, the learning scheme of the resulting model can improve zero-shot transferability to different road network structures, including both synthetic networks and real-world networks (e.g., Luxembourg, Manhattan). We conduct extensive experiments to compare our approach to multi-agent reinforcement learning and traditional transportation approaches. Results show that the proposed method improves robustness and generalizability in the face of missing data, varying road networks, and traffic flows.
2024-01-01
IEEE Open Journal of Intelligent Transportation Systems (publié)